سیتی‌پرس ـ شهرداری تهران ـ با توجه به سياست محله محوري در شهرداري تهران در نظر دارد برنامه‌هاي روز پرستار را نيز همانند هفته سلامت در مناطق برگزار كند.
Imageمحمد مهدي گلمكاني، مديركل اداره سلامت شهرداري تهران با اشاره به بزرگداشت روز پرستار در شهرداري گفت: بر اساس سياست محله محوري كه در شهرداري وجود دارد برنامه‌هاي اداره سلامت نيز به شهرداري مناطق واگذار شده است.
گلمكاني افزود: پيش از اين اداره سلامت مجبور بود براي حداكثر يك هزار نفر از پرستارها در يك سالن آييني نمادين برگزار كند، اين در حالي‌ست كه اين تعداد بخش اندكي از اين قشر زحمت‌كش را پوشش مي‌‌دهد.
وي با اشاره به افزايش فراگيري چنين طرح‌هايي در مناطق گفت: اما با واگذاري اين گونه برنامه‌ها به شهرداري مناطق، علاوه بر دربرگيري بيشتر افراد، برنامه‌ها با كيفيت بهتري نيز برگزار مي‌شود.
مديركل اداره سلامت شهرداري تهران با اشاره به امكانات بيشتر مناطق گفت: با توجه به سياست محله محوري، مناطق اعتبارات بيشتري نيز براي چنين آيين‌هايي دارند و مي‌توانند برنامه‌هاي بهتري را براي قدرداني از اقشار مختلف جامعه بر پا كنند.
به گفته گلمكاني اعتبارات سازمان‌هاي شهرداري تهران در سال‌جاري بسيار ناچيز است و كفاف برگزاري برنامه‌هايي در خور پرستاران، مهندسان، معلمان و ...كارگران را نمي‌دهد.
وي در اين زمينه به تجربه برپايي برنامه‌هاي هفته سلامت اشاره كرد و گفت: اين تجربه نشان داد كه محله محوري مي‌تواند بسيار موثرتر و مفيدتر واقع شود.