تموم

بیرجند تموم شد  نقطه {پایان}
همه چیز یه یه روز شروع میشه و یه روز هم نوبت تموم شدنش میرسه و حالا تموم شد دیگه

توی این 4 سال هم بدترین روزای عمرمو گذروندم هم بهترین روزاشو و حالا شب آخره
هیچ وقت فکر نمیکردم آخرش اینجوری تموم بشه 
شب جشنمون اندازه ی کل سالن آمفی تئاتر اشک داشتم، اندازه کل آسمون بیرجند ابر تو سینه ام بود اندازه ی ... اندازه ی یه عالم بغض توی گلوم، اما گریه نکردم، یعنی نشد، باور می کنین؟ نمیدونم چرا . اما نشد گریه کنم و این عذابم میده، حالا داره تموم میشه
(ببخشید که گنگ و سردرگم و پریشون نوشتم)

نظری که هیچ وقت تایید نخواهد شد!

دلم یک شب تنهایی میخواهد

با یه عالمه تو

و تمام گوشه کنارهای اغوشت

اوریانا فالاچی

اوریانا فالاچی روزنامه نگار برجسته ایتالیائی از وینستون چرچیل سئوال میکند ،آقای نخست وزیر شما چرا برای ایجاد یک دولت استعماری و دست نشانده به آنسوی اقیانوس هند میروید و دولت هند شرقی را بوجود می آورید،اما این کار را نمیتوانید در بیخ گوشتان یعنی در کشور ایرلند که سالها با شما در جنگوستیز است انجام بدهید ؟ 

 وینستون چرچیل بعد از اندکی تامل پاسخ میدهد: برای انجام این کار به دوابزار مهم احتیاج داریم که آن  را در ایرلند در اختیار نداریم. روزنامه نگارمیپرسد  آن دو ابزار چیست ؟ 
 چرچیل پاسخ میدهد: اکثریت نادان 
و اقلیت خائن.

 

 

 

مبارک


روزمون ، روزتون مبارک مبارک . . .

عيد آمد

اخوان ثالث

عيد آمد و ما خانه ي خود را نتكانديم
گردي نسترديم و غباري نستانديم
ديديم كه در كسوت بخت آمده نوروز
از بيدلي آن را زدر خانه برآنديم
هر جا گذري غلغله ي شادي و شور است
ما آتش اندوه به آبي ننشانديم
آفاق پر از پيك و پيام است، ولي ما
پيكي ندوانديم و پيامي نرسانديم
احباب كهن را نه يكي نامه بداديم
و اصحاب جوان را نه يكي بوسه ستانديم
من دانم و غمگين دلت، اي خسته كبوتر
سالي سپري گشت و ترا ما نپرانديم
صد قافله رفتند و به مقصود رسيدند
ما اين خرك لنگ زجويي نجهانديم
ماننده افسونزدگان، ره به حقيقت
بستيم و جز افسانه ي بيهوده نخوانديم
از نه خم گردون بگذشتند حريفان
مسكين من و دل در خم يك زاويه مانديم
طوفان بتكاند مگر "اميد" كه صد بار
عيد آمد و ما خانه خود را نتكانديم

صندلی داغ شماره 1

سلام عرض میکنم خدمت همه بینندگان عزیز! با اولین قسمت از صندلی داغ کلاس همراهتون هستیم.


ادامه نوشته

"جدایی نادر از سیمین" اسکار را برد

  مبارک

برای یکصد و بیست و دومین سالروز تولد "چارلی چاپلین"

ادامه نوشته

این حرفه پرستارى، ترکیب عجیبى است: از یک سو، ترکیبى است از رحمت و عطوفت و مهربانى و مراقبت، و از سوى دیگر، دانش و معرفت و تجربه و مهارت.

(مقام معظم رهبری)

پرستار

همين‌ها هستند!

 

مثل دوستی که همیشه موقع دست دادن خداحافظی، آن لحظه‌ی قبل از رها کردن دست، با

نوک انگشت‌هاش به دست‌هایت یک فشار کوچک می دهد چیزی شبیه یک بوسه!


مثل آن راننده تاکسی‌ای که حتی اگر در ماشینش را محکم ببندی بلند می گوید: روز خوبی

داشته باشی.


آدم‌هایی که توی اتوبوس وقتی تصادفی چشم در چشمشان می شوی، دستپاچه رو بر

نمی‌گردانند، لبخند می زنند و هنوز نگاهت می کنند.


آدم‌هایی که حواسشان به بچه های خسته ی توی مترو هست، بهشان جا می دهند، گاهی بغلشان می کنند.

دوست هایی که بدون مناسبت کادو می خرند، مثلا می گویند این شال پشت ویترین انگار

مال تو بود. یا گاهی دفتریادداشتی، نشان کتابی، پیکسلی.


آدم‌هایی که از سر چهار راه نرگس نوبرانه می خرند و با گل می روند خانه.


آدم‌های پيامك‌های آخر شب، که یادشان نمی رود گاهی قبل از خواب، به دوستانشان

یادآوری کنند که چه عزیزند، آدم‌های پيامك‌های پُر مهر بی بهانه، حتی اگر با آن ها بدخلقی

و بی حوصلگی کرده باشی.


آدم‌هایی که هر چند وقت یک بار ایمیل پرمحبتی می زنند که مثلا تو را می خوانم و بعد از

هر یادداشت غمگین خط‌هایی می نویسند که یعنی هستند کسانی که غم هیچ کس را تاب

نمی آوردند.


آدم‌هایی که حواسشان به گربه ها هست، به پرنده ها هست.


آدم‌هایی که اگر توی کلاس تازه وارد باشی، زود صندلی کنارشان را با لبخند تعارف می

کنند که غریبگی نکنی.

آدم‌هایی که خنده را از دنیا دریغ نمی کنند و

روی جدول لی لی می کنند.


همین‌ها هستند که دنیا را جای بهتری می کنند برای زندگی کردن

از وبلاگ شخصي م.قاسمي

پیامبر اکرم-ص:
کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش ‏کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان ‏پاک می ‏گردد.
...
خوش به حالت و روزت مبارک!

تحليل جامعه پرستاري در ایران

دكتر حيدر علي عابدي

عضو هيات علمي (استاديار) دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه ع.پ اصفهان


سخن را با تعريف پرستاري آغاز مي كنم ؛ امروزه معتقدند  پرستاري ، تشخيص و درمان عكس العمل هاي بيمار نسبت به مشكلات موجود يا بالقوه است .  با در نظر گرفتن اين تعريف ، پرستاري يك حرفه است . بر اساس منابع علمي (1( زماني يك گروه شغلي را حرفه مي نامند كه داراي شرايط زير با شد :
- داشتن مدارج علمي دانشگاهي
- داشتن ارتباط علمي و منطقي با ساير حرفه ها
- داراي يك جامعه مشخص و معين
- داراي بدنه علمي خاص خود
- استقلال و خود تنظيمي حرفه (2(
از ميان خصوصيات فوق در اين فرصت تنها به كفايت علمي و استقلال حرفه اي اشاره مي كنم . براي روشن شدن اين مطلب ابتدا بايد اشاره  اي به اهم مشكلات پرستاري در سالهاي 1366 تا  1368 داشته باشم . كه عبارت بودند از (3 ) :
- كمبود پرسنل پرستاري
- عدم بكارگيري اصول فرآيند پرستاري در ارائه خدمات پرستاري
- عدم بكارگيري مهارتهاي ارتباطي توسط كادر پرستاري
- عدم وجود جايگاه تصميم گيري پرستاري در بخش ، بيمارستان و رده هاي ديگر مديريت
- عدم كفايت حقوق ، اجبار به چند شيفت كاركردن و ....

ادامه نوشته

دوره «رهبری در پرستاری» 21 فروردین کلید می خورد

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری:

دوره «رهبری در پرستاری» 21 فروردین کلید می خورد

معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: دوره پیشرفته آموزش«رهبری در پرستاری» با حضور مهمانان ویژه از سازمان بهداشت جهانی و شورای بین المللی پرستاران در تهران 21 فروردین 90 همزمان با روز پرستار آغاز می شود.

 احمد نجاتیان در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مراسم افتتاحیه دوره روز یکشنبه 21 فروردین 90 با حضور مسئولان نظام سلامت کشور و چند تن از مقامات سازمان بهداشت جهانی و شورای بین المللی پرستاران در تهران برگزار می شود.

 هماهنگ کننده ملی دوره آموزش رهبری در پرستاری در ایران با اعلام اینکه در مجموع 36 نفر از پرستاران در این دوره شرکت می کنند، افزود: دوره آموزشی بین المللی«رهبری برای ارتقای پرستاری» (LFC) برنامه ای مشترک بین شورای بین المللی پرستاران(ICN) و سازمان نظام پرستاری ایران است که به صورت کارگاه های آموزشی برای تربیت رهبر و مدیر پرستاری و تربیت مربی در 2 فاز در تهران برگزار می شود.

وی گفت: دوره رهبری در پرستاری یک دوره 2 ساله شامل 4 کارگاه آموزشی 5 روزه است که به زبان انگلیسی و توسط مدرسانی از شورای بین المللی پرستاری در تهران برگزار می شود. هر یک از کارگاه های این دوره به فاصله 6 ماه از یکدیگر برگزار می شود و شرکت کنندگان این دوره در فاصله شش ماهه بین کارگاه ها باید تکالیف تعیین شده را درباره اصول مدرن مدیریت و رهبری در پرستاری انجام دهند و در کارگاه بعد ارائه کنند.

هماهنگ کننده ملی دوره LFC در ایران، خاطرنشان کرد: با اتمام این برنامه پرستاران آموزش دیده به عنوان رهبران پرستاری می توانند نقش مهمی در سیاستگذاری های کلان در حیطه نظام سلامت و در سطح بین الملل ایفا کنند.

به گفته نجاتیان، دوره اول LFC «رهبری برای ارتقای پرستاری» به مدت 5 روز از 21 تا 25 فررودین 1390 و دوره دوم آن در مهرماه سال 90 برگزار می شود.

پایان خبر

عیدتون مبارک

                                          

درصد منتخبان جدید هیئت مدیره های نظام پرستاری زن هستند

مسئول كمیته اجرایی ستاد مركزی انتخابات نظام پرستاری:

43 درصد منتخبان جدید هیئت مدیره های نظام پرستاری زن هستند

مسئول كمیته اجرایی و پیگیری ستاد مركزی انتخابات نظام پرستاری اعلام کرد: اعضای جدید هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور 1261 نفر شامل 43 درصد زن و 57 درصد مرد هستند که 918 نفر آنان را اعضای اصلی و 343 نفر را اعضای علی البدل تشکیل می دهند.

 فریدون خیری در گفت‌ و گو با خبرنگار نظام پرستاری با تشریح آمار داوطلبان اولیه، کاندیداها و منتخبان سومین دوره انتخابات نظام پرستاری، اظهار داشت: تعداد داوطلبان اولیه عضویت در انتخابات سومین دوره نظام پرستاری در کل کشور قبل از تأیید صلاحیت 2575 نفر بودند که 53 درصد آنان را زنان و 47 درصد را مردان تشکیل می دادند. 

وی افزود: از این تعداد به تفکیک مقاطع تحصیلی 14 درصد دارای مدرک دیپلم، 8 درصد کاردانی، 74 درصد کارشناسی، 4 درصد کارشناسی ارشد و 11 نفر دکترا بودند.

خیری گفت: همچنین از مجموع تعداد داوطلبان اولیه ثبت نام شده در سومین انتخابات دوره نظام پرستاری، به تفکیک رشته تحصیلی 14 درصد را بهیاران، 80 درصد پرستاران، 3 درصد کاردانان هوشبری، 3 درصد تکنیسین های اتاق عمل و 5 نفر را تکنیسین های فوریت های پزشکی تشکیل دادند.

ادامه نوشته

عضو هيئت رئيسه مجلس:مهاجرت پزشكان و پرستاران از كشور نگران كننده است

عضو هيئت رئيس مجلس گفت: آمار دقيقي از ميزان مهاجرت پزشكان، پرستاران و نخبگان كشور در دست نيست اما هر چه هست اين ميزان قابل توجه و نگران كننده است.
 
اميدوار رضايي در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: بحث مهاجرت نخبگان پزشكي و پرستاري از كشور از جنبه‌هاي مختلف قابل بحث است، برخي از آنان ممكن است براي اينكه علم و تجربه‌شان را بيشتر كنند و بعد برگردند و به هموطنانشان خدمت كنند بروند كه امر مثبتي است اما برخي ديگر نيز ممكن است به دلايل مختلف قهر كنند.
 
وي ادامه داد: متأسفانه در مواردي زمينه و بستر كار در كشور به نوعي فراهم مي‌شود كه سرمايه‌هاي علمي كشور اعم از دانشجويان، پزشكان، پرستاران و به طوري كلي افراد نخبه و با هوش به خارج از كشور هدايت مي‌شوند تا براي منافع ديگران كار كنند.
 
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس اضافه كرد: مهمترين اشكال اين است كه زمينه و بستر مناسب براي كسب و كار با درآمد مناسب در كشور براي اين افراد فراهم نمي‌شود، مشكل امنيت شغلي و امنيت قضايي و حقوقي هم هست، كرامت و احترام به استاد و نخبگان كشور هم در مواردي ناديده گرفته مي‌شود.
 
رضايي گفت: همه اين مسائل باعث خروج و مهاجرت پزشكان، پرستاران و نخبگان كشور مي‌شود در حالي كه بايد تا جاي ممكن اين استعدادها را كشف و جذب كنيم تا آينده كشور را بسازند و به هموطنانشان خدمت كنند، البته مسئله مهاجرت نخبگان هميشه بوده و كم و زياد شده است و مسئله تازه‌اي نيست.
 
وي ادامه داد: يكي از دلايل ديگر اين مهاجرت‌ها اين است كه تعداد پرستار يا پزشك در برخي جاها بيش از نياز و بازار كار است و زمينه كار مناسب براي همه فراهم نيست در عين حال جاذبه‌هايي كه در بيرون براي جذب اين افراد فراهم مي‌شود باعث مي‌شود كه اين افراد به خارج از كشور جذب شوند.
 
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس اضافه كرد: رسيدگي به مسئله مهاجرت نخبگان پزشكي و پرستاري از كشور يكي از دستورات كار كميسيون بهداشت و درمان و كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس است، به خصوص اينكه يكي از مواد برنامه توسعه چهارم نيز توجه به همين مسئله بوده است و مجلس در اين برنامه به دولت تكليف كرده بود كه راهكار و برنامه منسجمي براي جذب نخبگان داشته باشد كه در مجلس اين موضوع را پيگيري مي‌كنيم.
 
رضايي درباره آمار مهاجرت نخبگان نيز گفت: آمار دقيقي نداريم، و معمولاً از روي گفته‌ها و شنيده‌هاي شفاهي در اين مورد پيگيري مي‌شود البته ما آمار را از مراجع رسمي خواسته‌ايم اما گفته‌اند كه آمار دقيقي ندارند، آمارها متفاوت است و هر دستگاهي آمار خودش را مي‌دهد .
 
وي اضافه كرد: با اين وجود اطلاعات موجود نشان مي‌دهد كه ميزان مهاجرت نخبگان از كشور در تمام گروه‌ها و از جمله پزشكي و پرستاري قابل توجه است و جاي نگراني دارد و توجه به اين موضوع مهم و رفع موانع آن بسيار اهميت دارد.

حضور درخشان پرستاران  سراسر کشور در کنفرانس علمی CPR پیشرفته

 
بیش از 100 نفر از پرستاران سراسر کشور در کنفرانس علمی یک روزه CPR پیشرفته که24 خرداد ماه سال جاری در سالن سمینارهای علمی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران مد شرکت کردند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری،این کنفرانسطی انعقاد تفاهم نامه سازمان نظام پرستاری و ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران مد امسال به عنوان یکی از بخشهای جنبی این نمایشگاه برای پرستاران برگزار شد.
 
این بخش که از سوی سازمان نظام پرستاری باهمکاری انجمن علمی پرستاری قلب ایران در نمایشگاه بین المللی ایران مد برگزار شد؛ بیش از 100 پرستار از تهران و شهرستان ها در این دوره حضور یافتند.
 
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران مد امسال از 21 تا 24 خرداد ماه بر پا شد که پرستاران حاضر در کنفرانس مذکور ضمن فراگیری دوره آموزشی CPR پیشرفته به صورت تئوری و عملی از بخش ها و غرفه های مختلف آن اعم ازتجهیزات پزشکی،دندانپزشكي،آزمايشگاهي،صنايع دارويي و خدمات سلامت بازدید کردند.

وزير بهداشت:مجوز استخدام 20 هزار پرستار صادر شد

وزير بهداشت از صدور مجوز استخدام 20 هزار پرستار با موافقت معاون توسعه نيروي انساني رياست جمهوري براي اجراي قانون ارتقاي بهره‌وري خدمات پرسنل باليني كشور خبر داد.
 
به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مرضيه وحيد دستجردي با اعلام اين مطلب گفت: در پي دستور و تأكيد رئيس جمهوري، چند روز پيش معاون توسعه نيروي انساني رياست جمهوري، مجوز افزايش 20 هزار پرستار جديد به كادر پرستاري كشور را صادر كرد تا بتوانيم قانون بهره‌وري خدمات پرستاري را هرچه زودتر اجرايي كنيم.
 
وزارت بهداشت در اين گزارش تأكيد كرد: قانون بهره‌وري خدمات پرستاري فروردين سال 88 به تصويب رسيد و در پي آن دولت آيين‌نامه اجرايي اين قانون را با پيگيري‌هاي وزارت بهداشت تصويب كرد.
 
طبق اين مصوبه قانوني براي ارتقاء بهره‌وري خدمات پرستاري در كشور بايد 23 هزار پرستار جديد تحت استخدام مراكز بهداشتي درماني قرار گيرند.

آغاز خصوصي‌سازي خدمات رفاهي دانشگاهي از امسال

رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت‌علوم،‌ تحقيقات و فناوري گفت: در سال جاري بحث واگذاري خدمات رفاهي دانشگاهي به بخش خصوصي استارت زده مي‌شود.

دكتر مرتضي زرينه زاد در گفت‌وگو با خبرنگار«صنفي آموزشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برنامه ايجاد اتوماسيون جامع توسط صندوق رفاه دانشجويان، اظهاركرد: بر اين اساس خدمات صندوق برون سپاري و بحث اعطا و بازپس‌گيري وام‌ها به بانك تجارت و امور رفاهي چون تغذيه، خوابگاه و اياب و ذهاب نيز به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.

وي افزود: درطرح واگذاري خدمات رفاهي دانشگاهي به بخش خصوصي نظارت داخلي به دانشگاه‌ها واگذار خواهد شد و در اين مسير بحث نظارت نيز تقويت خواهد شد.

اتحاديه خوابگاه‌داران خصوصي به زودي تشكيل مي‌شود

ادامه نوشته

بهرام رادان سفیر ملی مبارزه علیه گرسنگی

برنامه جهانی غذا، بازیگر محبوب سینمای ایران، بهرام رادان را بعنوان اولین سفیر ایرانی برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی منصوب کرد.
 
به گزارش سلامت نیوز ؛برنامه جهانی غذا بزرگترین سازمان بشردوستانه در دنیا و در مبارزه علیه گرسنگی است. برنامه جهانی غذا قصد دارد در سال 2010 به 90 میلیون نفر در 73 کشور دنیا کمک های غذائی برساند.
بهرام رادان در این خصوص اضهار داشت: من بسیار مفتخرم که بعنوان اولین سفیر ملی این نهاد در جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده ام و مشتاق همکاری با برنامه جهانی غذا در راستای کمک به گرسنگان جهان می باشم.

در سال گذشته، اثرات روز افزون  بحران اقتصادی در پی بحران نرخ بالای مواد غذائی در سال 2008، سبب گردید تا تعداد گرسنگان در جهان به طرز بی سابقه ای افزایش یابد. بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان هر روز گرسنه هستند و در جهان در حال توسعه یک سوم مرگ و میرها در بین کودکان زیر 5 سال به کمبودهای تغذیه ای مرتبط می باشد.

رادان افزود:  من می خواهم سهمی در تلاش جهانی برای ساختن دنیائی عاری از گرسنگی داشته باشم.
ادامه نوشته

مراقبت پرستاری در استئوسارکوما

استئوسارکوما بیماری است که بیشتر در دهه دوم زندگی رخ می دهد و میزان ابتلا در مردان نسبت به زنان 3 به 2 است. علامت این بیماری  همانطور که در شما نیز دیده شده، در ابتدا درد می باشد که بیشتر در طی شب ایجاد می گردد و اغلب همین علامت فرد را به سوی مراجعه به پزشک رهنمون می سازد. در بعضی از افراد یک توده قابل لمس نیز قابل تشخیص است.

گاهی در ابتدا بیماران با یک شکستگی خود به خودی به پزشک مراجعه می کنند که به دلیل ماهیت این بیماری رخ می دهد، به همین دلیل شما نیز باید فعالیتهای خود را محدود ساخته و در هنگام حرکت کردن مراقب باشید تا آسیبی به شما وارد نشود.

درمانهایی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد شامل انجام عمل جراحی و استفاده از داروهاست.

در این بیماری نیز این توده معمولاً می تواند به وسیله عمل جراحی برداشته و درمان شود که به همین دلیل پزشکتان برای شما عمل جراحی انجام می دهد. از آنجائیکه این بیماری ممکن است باعث ایجاد اشکال در ریه شما نیز گردد بنابراین همانطور که برای شما نیز انجام شده باید سی تی اسکن  قفسه سینه را انجام دهید و بعد از انجام عمل جراحی نیز بر طبق دستور پزشکتان این کار را تکرار کنید که به ویژه این کار در 2 سال اول بعد از درمان بسیار مهم و حیاتی است.

شیمی درمانی نیز نوعی دیگر از درمان است که در آن از داروهای شیمیایی برای از بین بردن سلولهای ناخواسته در بدن مورد استفاده قرار می گیرد و هم قبل و هم بعد از انجام عمل جراحی برای شما استفاده می شود و در فرایند درمان مؤثر و بهبودی و پیشگیری از ایجاد اشکالات بیشتر در بدن شما کمک می نماید.  

ادامه نوشته

نخستین حضور سازمان نظام پرستاری در مجمع نمایندگان شورای بین المللی پرستاران

نخستین حضور سازمان نظام پرستاری در مجمع نمایندگان شورای بین المللی پرستاران

                 
در پی عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای بین المللی پرستاران، برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان نظام پرستاری به نمایندگی از پرستاران ایرانی در مجمع نمایندگان ملی این شورا حضور یافت.
نشست سال 2009 مجمع نمایندگان شورای بین المللی پرستاران از 6 تا 10 تیرماه در شهر دوربان آفریقای جنوبی با حضور نمایندگان کشورهای عضو این شورا برگزار شد.
براساس دعوت رسمی شورای بین المللی پرستاران از سازمان نظام پرستاری ایران برای حضور در این نشست، هیئت ایرانی در این مجمع شرکت کرد.
مجمع نمایندگان ملی (CNR) بالاترین مرجع تصمیم گیری و سیاستگذاری شورای بین المللی پرستاران (ICN) است که به صورت دوسالانه با حضور نمایندگان سازمان های عضو متشکل از133 کشور جهان برگزار می شود و طی این نشست، مسائل مهم پرستاری جهان مورد بررسی قرار می گیرد.
براساس آمار اعلام شده از سوی ICN، سازمان نظام پرستاری چهاردهمین سازمان به لحاظ تعداد اعضا در بین 133 سازمان و انجمن پرستاری کشورهای جهان است و در مقایسه با سایر کشورها از جمله آمریکا در رتبه بالاتری قراردارد.

CNR
شورای نمایندگان ملی CNR،(Council Of National Representative) بالاترین مرجع تصمیم گیری و بخش مدیریتی ICN می باشد که هر دو سال با حضور نمایندگان تمامی اعضای رسمی ICN در یکی از کشورهای عضو برگزار می گردد.
از هر کشور عضو سه نفر به عنوان نماینده رسمی، مشاور تکنیکی و معاون می توانند در جلسات CNR شرکت نمایند. از میان این افراد نماینده رسمی دارای حق رأی و صحبت و مشاور تکنیکی فقط دارای حق صحبت می باشند.
این جلسات توسط رئیس کل و اعضای برد مدیریت می شود.

ادامه نوشته

پرداخت یک درصد از هزینه‏های درمانی به پرستاران

یک درصد از هزینه های درمانی مردم ، با اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری به پرستاران تعلق می گیرد .
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رییس کمیسیون امور حقوقی و قوانین سازمان نظام پرستاری کشور در شهرکرد گفت" این یک درصد شامل هزینه هایی است که مردم به صورت آزاد یا در قالب بیمه های دولتی به مراکز درمانی پرداخت می کنند.

علی حسن پور دهکردی تصریح کرد : با تصویب این لایحه که میزان حقوق پرستاران افزایش می یابد ، در قبال آن ، سختی کار و میزان شیفت در گردش این قشر زحمت کش 2 برابر می شود.

رییس کمیسیون امور حقوقی و قوانین سازمان نظام پرستاری کشور بااشاره به فعالیت 80 هزار پرستار در کشور ، مهمترین هدف از اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را افزایش بهروری و ارایه خدمات بهتر به بیماران اعلام کرد .

علی حسن پور دهکردی با انتقاد از نحوه تعامل شرکت های خدمات پزشکی با پرستاران گفت : این شرکت ها در ماه 192 ساعت کار به پرستاران تحمیل و در قبال آن حقوق ناچیزی به آنان پرداخت می کنند .

به گفته وی" سازمان نظام پرستاری کشور اصلاح فعالیت شرکت های خدمات پزشکی و نظارت بیشتر بر فعالیت آنها را امسال در دستور کار قرار داده است .

رییس کمیسیون امور حقوقی و قوانین سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه 3500 پرستار در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند ، گفت " مراکز بهداشتی و درمانی این استان از کمبود 600 پرستار رنج می برد.

نقل از:الف

حضور با شکوه پرستاران سراسر کشور در مراسم بزرگ روز پرستار

مراسم با شکوه روز پرستار باحضور پرشور بیش از 4 هزار نفر از پرستاران سراسر کشور 30 فروردین ماه در تالار وزارت کشور برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، در این مراسم رئیس جمهور، رئیس امور زنان نهاد ریاست جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس کل، رئیس شورای عالی و معاونین سازمان نظام پرستاری، هیئت مدیره های نظام پرستاری،روسای دانشگاهها، مدیران پرستاری، اساتید، صاحبنظران، دانشجویان پرستاری و هزاران نفر از پرستاران سراسرکشور حضورداشتند.
 
در این مراسم رئیس جمهور در جمع پرستاران به سخنرانی پرداخت.
 
از دیگرسخنرانان این مراسم دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری، گیوری مدیردفتر پرستاری وزارت بهداشت بودند.
 
در این مراسم از220 پرستار برگزیده کشوری با اهدای لوح تقدیر و سکه بهار آزادی از طرف وزارت بهداشت و لوح تقدیر و سکه ربع بهار آزادی از طرف و رئیس امور زنان نهاد ریاست جمهوری تجلیل شد.
 
نقل از:سازمان نظام پرستاری

سخنراني مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت در مراسم گراميداشت روز پرستار

      سخنراني مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت در مراسم گراميداشت روز پرستار

عكس هايي به مناسبت روز پرستار

پایگاه اطلاع رسانی پرستار و پرستاری

http://cffsd.org/fa/press/Poster/Multiple-%289%29.jpg

با تشکر از:عباس بحرینی بروجنی-پرستار

ادامه نوشته

میلاد زینب کبری (س) و روز پرستار

مقاله فرهنگی-میلاد زینب کبری(س) و روز پرستار

پرستاری در اسلام
آغاز پرستاری در اسلام با شروع جنگ ‌های مسلمین و جهاد بوده است . در این جنگ ‌ها ؛ هم بانوان خاندان پیامبر صلی ‌الله علیه و آله و هم سائر زنان مسلمان در خدمت پرستاری سهیم بودند . و باید تاریخ پرستاری در اسلام را از پرستاری حضرت فاطمه علیها السلام دانست . حضرت زهرا علیها السلام در جنگ احد از پدر بزرگوارش پرستاری نمود و با چهارده تن از زنان مسلمان از زخمی‌ ها پرستاری کردند.

پرستاری از مجروحان و کمک به ناتوانان ، در فطرت و نهاد هر انسانی وجود دارد که حاکی از اهمیت آن در زندگی اجتماعی است . سیره رهبران الهی نیز همواره بر این بوده که در میدان انجام کار های پسندیده ، گوی سبقت را از همه انسان ها بربایند و انسان کامل عصر خویش و الگو برای آیندگان باشند تا بدین ترتیب ، بزرگ ترین مشوق انسان ها در عمل به نیکی ها گردند . یکی از کار های نیک ، پرستاری از بیماران است و رهبران الهی نیز بدان همت می گماردند .

دیگر پرستاران صدر اسلام عبارتند از : ام عماره ( انیسه ) ؛ میمونه ؛ رفیده ؛ ام سلمه ؛ ام عطیه و حضرت زینب کبرا علیها اسلام که از پنج امام در زمان‌ های مختلف پرستاری نمود.

به نقل از:وفاق

ادامه نوشته

روز پرستار امسال و خبرهای خوش!

                روز پرستار امسال و خبرهای خوش!

ساعت كاري پرستاران از اول ارديبهشت كاهش پیدا می کند.

راسخون : رئيس كل سازمان نظام پرستاري اعلام كرد: قانون ارتقاي بهره‌وري خدمات پرسنل باليني كه به قانون كاهش ساعت كاري پرستاران معروف شده است از اول ارديبهشت (يك روز بعد از روز پرستار) در سراسر كشور اجرايي مي‌شود.
 
همه می دانند که روز ولادت حضرت زینب ،روز پرستار نامگذاری شده و واقعا این نامگذاری به جا بوده و حق این قشر زحمت کش است چرا که اینان چون حضرت زینب تلاش های زیادی می کنند و از هیچ کسی جز کارفرما مزد و پاداشی درخواست نمی کنند. به راستی اگر این پرستاران نبودند چه کسی از بیماران به صورت شبانه روزی  و دلسوزانه مراقبت می کرد؟! چقدر ما و مسئولان قدر این زحمات بی مزد و منت پرستاران را می دانیم؟ و واقعا چه چیزی برای آن ها بهتر از این که آنان را همچون حضرت زینب می دانند و پرستاران زحمتکش هم سعی میکنند با رفتار و کارهای خود آن حضرت را الگو قرار داده و به مردم خدمت رسانی کنند اما آنها نیز به این هنر به عنوان شغل نگاه می کنند و باید برای بهبود شرایط زندگی آنها تصمیماتی اتخاذ کرد که امسال دولت خبرهای خوبی برای این قشر زحمتکش دارد و امیدواریم همه مشکلات این قشر حل شود. (غضنفر ميرزابيگي در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: با اجراي اين قانون ساعت كاري پرستاران بين يك تا 8 ساعت در هفته كاهش مي‌يابد، 5 ساعت از اين كاهش به سابقه خدمت مربوط است، 2 ساعت از آن به صعوبت و سختي كار ارتباط دارد و يك ساعت ديگر نيز با توجه به نوبت كاري و شيفت در گردش پرستاران كاهش مي‌يابد. )
ادامه نوشته

گلمكاني: برنامه‌هاي روز پرستار در مناطق مختلف شهر تهران برگزار مي‌شود

سیتی‌پرس ـ شهرداری تهران ـ با توجه به سياست محله محوري در شهرداري تهران در نظر دارد برنامه‌هاي روز پرستار را نيز همانند هفته سلامت در مناطق برگزار كند.
Imageمحمد مهدي گلمكاني، مديركل اداره سلامت شهرداري تهران با اشاره به بزرگداشت روز پرستار در شهرداري گفت: بر اساس سياست محله محوري كه در شهرداري وجود دارد برنامه‌هاي اداره سلامت نيز به شهرداري مناطق واگذار شده است.
گلمكاني افزود: پيش از اين اداره سلامت مجبور بود براي حداكثر يك هزار نفر از پرستارها در يك سالن آييني نمادين برگزار كند، اين در حالي‌ست كه اين تعداد بخش اندكي از اين قشر زحمت‌كش را پوشش مي‌‌دهد.
وي با اشاره به افزايش فراگيري چنين طرح‌هايي در مناطق گفت: اما با واگذاري اين گونه برنامه‌ها به شهرداري مناطق، علاوه بر دربرگيري بيشتر افراد، برنامه‌ها با كيفيت بهتري نيز برگزار مي‌شود.
مديركل اداره سلامت شهرداري تهران با اشاره به امكانات بيشتر مناطق گفت: با توجه به سياست محله محوري، مناطق اعتبارات بيشتري نيز براي چنين آيين‌هايي دارند و مي‌توانند برنامه‌هاي بهتري را براي قدرداني از اقشار مختلف جامعه بر پا كنند.
به گفته گلمكاني اعتبارات سازمان‌هاي شهرداري تهران در سال‌جاري بسيار ناچيز است و كفاف برگزاري برنامه‌هايي در خور پرستاران، مهندسان، معلمان و ...كارگران را نمي‌دهد.
وي در اين زمينه به تجربه برپايي برنامه‌هاي هفته سلامت اشاره كرد و گفت: اين تجربه نشان داد كه محله محوري مي‌تواند بسيار موثرتر و مفيدتر واقع شود.