یک درصد از هزینه های درمانی مردم ، با اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری به پرستاران تعلق می گیرد .
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رییس کمیسیون امور حقوقی و قوانین سازمان نظام پرستاری کشور در شهرکرد گفت" این یک درصد شامل هزینه هایی است که مردم به صورت آزاد یا در قالب بیمه های دولتی به مراکز درمانی پرداخت می کنند.

علی حسن پور دهکردی تصریح کرد : با تصویب این لایحه که میزان حقوق پرستاران افزایش می یابد ، در قبال آن ، سختی کار و میزان شیفت در گردش این قشر زحمت کش 2 برابر می شود.

رییس کمیسیون امور حقوقی و قوانین سازمان نظام پرستاری کشور بااشاره به فعالیت 80 هزار پرستار در کشور ، مهمترین هدف از اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را افزایش بهروری و ارایه خدمات بهتر به بیماران اعلام کرد .

علی حسن پور دهکردی با انتقاد از نحوه تعامل شرکت های خدمات پزشکی با پرستاران گفت : این شرکت ها در ماه 192 ساعت کار به پرستاران تحمیل و در قبال آن حقوق ناچیزی به آنان پرداخت می کنند .

به گفته وی" سازمان نظام پرستاری کشور اصلاح فعالیت شرکت های خدمات پزشکی و نظارت بیشتر بر فعالیت آنها را امسال در دستور کار قرار داده است .

رییس کمیسیون امور حقوقی و قوانین سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه 3500 پرستار در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند ، گفت " مراکز بهداشتی و درمانی این استان از کمبود 600 پرستار رنج می برد.

نقل از:الف