آغاز خصوصيسازي خدمات رفاهي دانشگاهي از امسال
رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارتعلوم، تحقيقات و فناوري گفت: در سال جاري بحث واگذاري خدمات رفاهي دانشگاهي به بخش خصوصي استارت زده ميشود.
دكتر مرتضي زرينه زاد در گفتوگو با خبرنگار«صنفي آموزشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برنامه ايجاد اتوماسيون جامع توسط صندوق رفاه دانشجويان، اظهاركرد: بر اين اساس خدمات صندوق برون سپاري و بحث اعطا و بازپسگيري وامها به بانك تجارت و امور رفاهي چون تغذيه، خوابگاه و اياب و ذهاب نيز به بخش خصوصي واگذار ميشود.
وي افزود: درطرح واگذاري خدمات رفاهي دانشگاهي به بخش خصوصي نظارت داخلي به دانشگاهها واگذار خواهد شد و در اين مسير بحث نظارت نيز تقويت خواهد شد.
اتحاديه خوابگاهداران خصوصي به زودي تشكيل ميشود
رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارتعلوم درادامه با اشاره به بحث واگذاري خوابگاهها به بخش خصوصي، گفت: در اين زمينه اتحاديه خوابگاهداران خصوصي به زودي تشكيل ميشود.
وي گفت: درحال حاضر اساسنامه اتحاديه خوابگاهداران خصوصي تدوين شده و وزارت تعاون نيز با آن موافقت كرده و روند نهايي كار در حال پيگيري است.
زرينه زاد افزود: طبق توافقات به عمل آمده با وزارت مسكن، خوابگاه داران درهركجا كه نيازمند زمين باشند به آنها زمين ارائه ميشود.
وي خاطرنشان كرد: با پيگيريهاي صندوق رفاه، كارگروه ويژهاي براي مقوله تسهيلات بانكي خوابگاه سازي در هيات دولت تشكيل و تاكنون چندين جلسه آن برگزار شده است كه اميدواريم اين موضوع دربحث كارشناسي حل شود تا خوابگاه داران بتوانند از تسهيلات بانكي استفاده كنند.
كارگروه ويژه دولت درحال بررسي واگذاري غذاي دانشجويي به بخش خصوصي است
رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارتعلوم درمورد بحث واگذاري غذاي دانشجويي به بخش خصوصي، گفت: كارگروه ويژه دولت در اين زمينه نيز درحال بررسي است كه در صورت نهايي شدن جزئيات آن عنوان ميشود.
وي با بيان اينكه دانشگاهها امسال در زمينه يارانههاي غذايي با كمبود مواجه نميشوند، اظهاركرد: با توجه به مشكلاتي كه در سالهاي اخير وجود داشت، امسال با مراكز ديگري در بحث يارانههاي غذايي قرارداد بستهايم كه اميدواريم امسال با بحث كمبود يارانههاي غذايي مواجه نشويم.